Turystyka w naszej gminie
Jak wygląda branża turystyczna w naszej gminie? Co sprzyja jej rozwojowi, a co przeszkadza? Co wspólnie możemy zrobić, by ta branża rozwijała się? Na te i wiele innych pytań szukali odpowiedzi przedsiębiorcy z terenu gminy Gietrzwałd i przedstawiciele urzędu podczas spotkania konsultacyjnego poświęconego turystyce.
- O potrzebie takich spotkań i dyskusji świadczy fakt, że na nasze zaproszenie odpowiedziało tak wiele osób i aktywnie włączyło się w dyskusję – mówi Dorota Grzeszczuk, zastępca wójta gminy Gietrzwałd. – Widać, że branża turystyczna z naszej gminy też potrzebowała takiej możliwości spotkania się, poznania i zaprezentowania. Liczę, że będzie to dobry początek jeszcze lepszej współpracy.
17 kwietnia w Gminnym Ośrodku Kultury w Gietrzwałdzie na spotkaniu zorganizowanym przez Urząd Gminy w Gietrzwałdzie zjawili się przedstawiciele hoteli, agroturystyki, gastronomii oraz szeroko rozumianej branży okołoturystycznej. Nie zabrakło również przedstawicieli Nadleśnictwa Jagiełek, Kudypy i Stare Jabłonki, które są dla gminy równie ważnym partnerem, jak przedsiębiorcy
Spotkanie miało charakter moderowanej dyskusji, którą profesjonalnie poprowadziła Marta Piskorz, Dyrektor Wydziału Wspierania Przedsiębiorczości i Współpracy Terytorialnej Warmińsko – Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego SA.
- Głównym tematem była oczywiście turystyka, jako jedna z głównych branży w naszej gminie – mówi Dorota Grzeszczuk. – Wspólnie staraliśmy się określić jej mocne i słabe strony, a także przewidzieć szanse na rozwój i zagrożenia. Wszyscy zgodziliśmy się co do tego, że naszym najważniejszym atutem jest Sanktuarium w Gietrzwałdzie i historia objawień, lecz bez dobrych dróg i publicznych połączeń komunikacyjnych nie będziemy mogli wykorzystać tego potencjału.
Ważnym wnioskiem ze spotkania była potrzeba stworzenia takiej wspólnej platformy współpracy. Pojawiały się przykłady tworzenia takich koalicji i ich efektów, jak np. działalność Stowarzyszenia ZLOT w Ostródzie.
Dział promocji urzędu przygotował propozycję wydania wspólnych publikacji promujących gminę i usługi turystyczne. Zaprezentowano założenia projektu „Eko turysta w gminie Gietrzwałd”, który uzyskał dofinansowanie ze środków UE i w tym roku będzie realizowany. Zaproponowano też zorganizowanie dla przedsiębiorców szkolenia w zakresie marketingu w internecie, co spotkało się z dużym zainteresowaniem.